Jak se začal psát nový příběh

U realit se mi osobně líbí příběhy rodin a jejich domů. Je pravdou, že ty rodinné nejsou vždy úplně veselé, ale z pohledu nemovitosti
se vždy jedná o unikát. Velice rád se s majiteli bavím o jejich historii v domě, o rekonstrukcích, rodinných historkách anebo o
předchozích majitelích. Informací o nemovitosti je vždy víc, než můžete vidět v inzerci. Prodával jsem domy, které se dědily
z generace na generaci, kdy prodávající vypráví o návštěvách svých prarodičů a dění okolo domu. Dnes budu psát postup prodeje
domu, který svůj příběh teprve začíná psát.

Ano, rád bych Vám dnes napsal pár vět o prodeji novostavby, v klidné vesnici na okraji pardubického kraje. Jedná se o dřevostavbu,
která byla dokončena v roce 2019, ale kolaudace proběhla až v srpnu roku 2020. Ptáte se proč? Majitel firmy se rozhodl dům
dostavět ve vyšším standardu a začalo se upravovat. V průběhu veškerých změn papírování, které je potřeba ke kolaudaci se začalo
s prodejem. Firma se rozhodla, že dům prodá sama, jelikož s tím již zkušenosti měla.

Nemovitost šla do prodeje….

Na dům byla vytvořena podrobná inzerce, která popisovala detaily nemovitosti. Zároveň bylo důsledně popsáno blízké okolí, udělali
se fotky a bylo hotovo. Během necelých 2 let se podařilo několik prohlídek, dokonce i rezervace, která byla následně zrušena.

Přichází čas se připojit k příběhu

Dozvídám se o domu k prodeji od sousedů, kteří mi předávají kontakt, abych zkusil zavolat zástupci firmy a domluvit se sním na
spolupráci. Dům se prý již nějakou dobu nedaří prodat a já bych mohl pomoci. Po telefonátu jsem zaslal odkaz na své stránky,
ukázky mé práce a domluva byla na světě.

Podmínky prodeje

Podmínky byly nastaveny, jako na každém obchodním případu s jednou výjimkou. Nemovitost tentokrát nebudu prodávat sám.
Podepisujeme nevýhradní smlouvu s informací, že nemovitost budou nabízet dva realitní makléři a sama firma bude pokračovat ve
své inzerci. Cena je pevně nastavena a veškeré podmínky rovné pro oba zprostředkovatele.

Příprava…

Jako u všech nemovitostí jsem připravil prezentaci formou inzerce. Bylo tedy potřeba pořídit profesionální fotografie, vytvořit
virtuální prohlídku, video prohlídku a samozřejmě záběry z dronu. Jelikož nám nepřálo počasí, tak jsme se k nemovitosti museli vrátit
druhý den a dokončit záběry v lepším počasí. Celá inzerce se zveřejnila do 5 pracovních dní.

Lhát se nevyplácí….

Nemovitost jsem zveřejnil v podvečer a co se nestalo. Ještě ten večer jsem obdržel email od druhého zprostředkovatele, abych
okamžitě inzerci stáhnul z prodeje, jelikož má podepsanou výhradní spolupráci. Vážně? Jak je to možné? Však byla nějaká domluva
spolupráce! Ihned kontaktuji zástupce prodávající společnosti, který mi potvrzuje naše ujednání a s prodejem pokračujeme. Druhý
zprostředkovatel neměl ani tu slušnost odpovědět zástupci firmy, který mu psal ohledně jeho emailu a lží, které v něm uváděl.
Bohužel to nebylo vše. Dalším krokem byl pokus přetáhnout mnou již domluveného klienta na prohlídku na jiný rychlejší termín. To
se druhé RK také nepovedlo. Poslední kapkou zoufalství a praktik dávno minulých, které kazí jméno všem ostatním
zprostředkovatelům byl výmysl zástupu zájemců. Tento enormní zájem o nemovitost bohužel musel vzniknout v hlavě
zprostředkovatele ihned po informaci, že došlo k rezervaci ode mě.

Prodejní strategie….

Prodejní strategie byla nastavena předem, tak aby i klient věděl co se bude dít. Cena byla pevně stanovena a určena jako konečná.
Nebudeme ihned v prvním měsíci inzerce řešit slevy, ani se hnát za výrazným navýšením. Klient je s takto nastavenou cenou
spokojen a preferuje bezpečný a pokud možno rychlí prodej. Prodej není pouze o inzerci, a proto jsem oslovil klienty ze svého
seznamu zájemců o koupi, zadal inzerci na realitní portály, zveřejnil jsem inzerci na svých www stránkách a v neposlední řadě jsem
přidal nemovitost na mé FB stránky a nastavil placenou propagaci příspěvku.

A jak vlastně probíhal prodej?

Již před zveřejněním inzerce proběhla prohlídka s klientem z mého seznamu. Díky jeho zájmu o kontaktování v případě nalezení jeho
vysněného bydlení byl na nemovitosti jako úplně první. Po zveřejnění se ozvali 4 klienti ihned první den. Další dny bylo hodně dotazů
na cenu, přesnou lokalitu, detaily o nemovitosti, ale již žádný vážnější zájem. Na první prohlídkový den jsem sebou vzal i jednoho z
finančních poradců se kterým spolupracuji. Již první prohlídky v sobotu vypadali velice zajímavě, a to také potvrzuje okamžitý zájem
o druhou prohlídku následující den u jednoho z nich.

Druhý den se scházíme na nemovitosti i se zástupcem prodávající firmy a procházíme celou nemovitost znovu, a to do detailu.
Takovýchto domů se v této lokalitě vážně neprodává mnoho a jsou si toho moc dobře vědomi i zájemci a proto….

REZERVACE

Ano došlo ihned k rezervaci nemovitosti a pouhé 4 dny po zveřejnění inzerce. Rezervace mohla proběhnout i díky komunikaci
zájemců s finančním poradcem, a to hlavně z důvodu zjištění celého chodu financování.

Proč si myslím, že jsem dům prodal zrovna já?

Ke každému prodeji se snažím přistoupit co nejvíc profesionálně a s kvalitním servisem pro klienta. Důležitá je pro mě důvěra, a to ne
jenom prodávajícího, jako mého klienta, který platí za mé služby, ale i u kupujících. Proč? Protože bez nich by to nešlo. Praktiky
některých makléřů se mi hnusí a nechápu, jak se s takovým přístupem mohou uživit. Kupující získává svůj nový domov, a proto je
důležité k tomu tak i přistupovat.

Dalo by se říct, že je hotovo, ale tohle je pouze polovina celého prodeje, ale o tom až jindy.

Autor článku

Marek Zdražil

„Jsme realitní makléř, který prodává nemovitosti s nadšením.Vaše spokojenost je má práce a radost.“

Další zajímavé články

Pojištění MůjDomov: Váš klidný spánek v bouřlivém světě

Představte si, že váš domov je hrad. A jako každý správný hrad, i ten váš potřebuje ochranu před všemi možnými nástrahami, které na něj číhají. Od …

Přečíst článek →

Energetický Štítek: Nezbytný dokument při prodeji nemovitosti

Průkaz energetické náročnosti budovy (PENB) je povinný dokumentem, který poskytuje informace o energetické efektivitě budovy. Při prodeji nemovitosti je důležité mít tento průkaz připraven, protože zvyšuje …

Přečíst článek →
Přejít nahoru